Digitale schermen plaatsen in winkels

shopAls winkeleigenaar kan je tegenwoordig niet meer zonder digitale schermen in winkels. Deze schermen kunnen namelijk zoveel extra betekenen voor een winkel en bijdragen aan het groeien van de omzet.

Tijden veranderen en zeker als eigenaar van een winkel wordt je gedwongen om met de tijd mee te gaan. Als je dit niet doet zal dit ongetwijfeld een negatief effect op het aantal verkopen hebben. Het doel van de digitale schermen in een winkel is tweevoudig.

Ten eerste worden de schermen gebruikt om de aandacht van mensen die in de winkel rondlopen te trekken. Het tweede doel is het informeren van deze personen door hen content te laten zien die uiteindelijk tot de verkoop van een product zal leiden.

Aandacht trekken van winkelende mensen

Laten we beginnen met het eerste doel van de digitale schermen in winkels. Op het moment dat iemand een winkel binnen komt lopen zijn er ontzettend veel eerste indrukken die deze persoon kan hebben.

Indien het winkelinterieur uit enkel dezelfde schappen met producten bestaat is het maar net de vraag waar het oog van de persoon als eerste opvalt. Dit wil je als winkelier natuurlijk voorkomen.

Het beste zou zijn als je de eerste indruk van iemand die de winkel binnenkomt kunt sturen naar een product die het populairst is en het meest verkocht wordt. Met het plaatsen van digitale schermen in een winkel kan je dit realiseren door hier flitsende beelden van deze producten op te laten zien, je kunt bij digital signage leverancier ThisPlays2 meer informatie krijgen. Veel bedrijven maken gebruik van deze techniek om meer mensen de winkel binnen te krijgen. Meer verkeer resulteert immers in een hogere omzet. Iets wat iedere ondernemer graag wil.

Informatieve content op schermen laten zien

Als eenmaal de aandacht van een winkelend persoon getrokken is dan is het tijd om hen met content op het scherm te informeren. Dit kan bijvoorbeeld informatie over een bepaald product zijn waardoor zij dit eerder zullen kopen.

Deze televisie is als beste getest door de consumentenbond. Deze snoepjes bevatten geen suiker en hebben slechts 5 calorie├źn. Maak mensen attent op de positieve eigenschappen nog voordat ze het product in de schappen hebben zien liggen.

Ze zullen er dan zelf naar op zoek gaan. Je kunt winkelende mensen ook voorlichten over promoties die op dat moment actief zijn. Als je twee van deze producten koopt dan krijg je de derde gratis bijvoorbeeld.

Zelf iets in elkaar zetten is natuurlijk ook een optie: